Megújult a Neptun, végre zökkenőmentes lehet a tárgyfelvétel az egyetemistáknak?
Számos egyetemen már átálltak az új, okostelefonon is használható rendszerre.
Számos egyetemen már átálltak az új, okostelefonon is használható rendszerre.
A felsőoktatásról, az egyetemek nemzetközi rangsorokban való szereplésről, a modellváltásról és a kutatóhálózatokról is vitázott Hankó Balázs kulturális és innovációs miniszter és Hiller István országgyűlési képviselő, korábbi oktatási és kulturális miniszter a július 31. és augusztus 2. között Esztergomban tartott MCC Feszt utolsó napján.
A miniszter a dékáni nyitóbeszédek mellett mondja el az egyetemeken, hogy a világ legjobbjai között vagyunk.
Különleges ajándékot kapnak a nyolcadikosok a magyar kormánytól.
A Magyar Fiatalok 2024 kutatás gyorsjelentésének bemutatásán kiemelték, hogy a felmérés szerint a magyar fiatalok sikeresek, itthon szeretnének maradni, biztos munkájuk van, és a családok, valamint a gyerekvállalás mellett állnak. Ezt viszont más kutatások nem igazán erősítik meg.
Idén először nyolc kategóriában adott át elismeréseket a kormány a magyar felsőoktatást intézményeknek.
Hankó Balázs bejelentette, hogy átalakítják a doktori képzést.
A szakszervezet szerint a jelenlegi körülmények között nem lehet színvonalas szakképzést működtetni, ezért 13 pontból álló követeléscsomagot fogalmazott meg.
Az utolsó pillanatban több budapesti gimnáziumban is figyelembe vették az ajánlott minimumponthatárokat. Megnéztük, mik a legdrágább egyetemi képzések a 2025-ös felsőoktatási felvételin. Mutatjuk a hét legfontosabb történéseit.
Az ajtók minden nap a dolgozók valamilyen személyes vonatkozású üzenetét rejtik a bérekkel kapcsolatban.
A kulturális és innovációs miniszter szerint férőhelybővítésre van szükség az egyetemi városokban.
Hankó Balázs úgy fogalmazott egy pódiumbeszélgetésen, hogy a Pannónia programmal jobbat csináltak az Erasmusnál és eközben nem kötöttek alkut. Egy október eleji törvényjavaslat azonban másra utal.
Sokan álmodoznak arról, hogy külföldön tanuljanak, de amikor választani kell a brit és az amerikai egyetemek között, könnyű elveszni. Mindkét rendszer világszínvonalú, mégis másképp működik: eltér a tanórák felépítése, a felvételi folyamata, a közösségi élet és a mindennapok ritmusa. Ritli Zsanett írása, aki a University of St. Andrews alumnájaként és jelenlegi Fulbright-ösztöndíjas NYU hallgatóként mindkét felsőoktatási rendszerben első kézből szerzett tapasztalatot.